Arkitektur, Mode & Design

Kurset retter sig mod dig som vil søge ind på: Arkitektskolerne i Aarhus og København, Designskolerne i København og Kolding, VIA Design, The Drawing Academy i Viborg. Derudover er vi behjælpelige i forhold til afsøgning og ansøgning af uddannelser i udlandet. Kurset er bygget op så man i begyndelsen koncentrerer sig om at lære og mestre de forskellige fælles tekniske/håndværksmæssige kompetencer. I sidste halvdel af kurset anvendes de indlærte teknikker i længere, mere selvstændige opgaver. Opgaverne tilrettelægges efter den studerendes faglige retning, f.eks. arkitektur, møbeldesign, mode, tekstil, tegneserier, industriel design, etc. Visuel kommunikation, den narrative skitse Klassisk tegning Farvelære Komposition 3D skitsering og perspektiv Renderingsteknikker Idegenerering og projektmetode Adobepakken Arkitektur/design model Modetegning Moodboard Foto Kunst- og stilhistorie Kultursegmentering Eget projekt

Næste kursus

Efterår 2024: 5. august – 19. december
Forår 2024: 8. januar – 21. juni 2024
Tilmelding sker efter “først til mølle” princippet.

Hvad siger kursisterne …

Michael Molver Nissen

“Jeg ville gerne søge ind på Designskolen i Kolding, men har ingen gymnasial afgangseksamen.

Jeg valgte Aarhus designskole efter et møde med deres kursusleder Stig, som fik mig til at føle at det var det rigtige sted. Han forklarede om de ting der blev undervist i så jeg kunne få de faglige egenskaber på plads, men forklarede også om den mentale ændring der sker, når man skal arbejde med design.

Som lovet, var det hårdt kursus, hvor man kan få alt det ud af det man vil. Hvis man vil lære det hele, er underviserne klar til at hjælpe. Sidder man og putter sig i et hjørne og ikke laver sine ting, bliver udbyttet også derefter. Ansvaret er dit.

Naturligvis lærer man alle de faglige teknikker: tegneteknikker, markertuscher, modelbygning, materialekendskab, fotoundervisning, designhistorie, photoshop, indesign, illustrator.
Det unikke ved kurset er, at ud over den normale undervisning, er underviserne enormt dygtige til at tilpasse opgaverne, så man får maximalt udbytte.

Noget af det jeg har fået mest ud af, er den struktur jeg har fået på mig selv. Metoder til at begynde på projekter, som jeg inden ville kravle uden om. Dette var ikke noget jeg tillagde nogen særlig værdi, jeg har været forretningsdrivende i over 5 år og syntes ikke rigtig der var mere jeg kunne lære på den front, men jeg ville ikke bytte denne del for noget!

Noget jeg ikke havde regnet med, men som passer enormt godt ind i dette, er at meget af det, der skal læres, tit kræver man ser tingene fra en ny vinkel. Denne nye måde at se tingene på gør også, at man ikke på samme måde føler sig utilpas ved ikke at vide, hvilken retning en opgave eller løsning tager. Man er tryg ved at blive i uvisheden længe nok til at finde den rigtige løsning.

Du får lært alt det faglige du har brug for, så du ikke føler dig usikker på dit nye studie. jeg fik hjælp til at sammensætte portfolio til en dispensationsansøgning til DSKD, kom ind i 1. hug, derefter lavede jeg DSKD hjemmeopgave med vejledning og brug af de værktøjer jeg havde lært på skolen, kom til samtale, gik videre og blev optaget på Koldings Design Skole 2013.

Jeg kan kun anbefale Aarhus designskole.
Jeg kan ærligt sige jeg ikke var kommet så langt uden dem.”

Michael Molver NissenDesignskolen i Kolding
Lærke Schultz

“Undervisningen på Aarhus Designskole har været inspirerende, lærerig og udviklende. Forløbet har været et grundigt afsæt til en kreativ uddannelse, hvor jeg virkeligt har lært at bruge designmetode og ideudvikling samt tilegnet mig en bred vifte af tekniske -og ekspressive færdigheder. Jeg har rykket mig eksplosivt mentalt og praktisk, og jeg har fået en større forståelse for design og vigtigheden af at aktivt tage stilling til tingene. Jeg er blevet udfordret på min kreative kunnen, fået grundig vejledning til mine projekter, lært at arbejde selvstændigt og tilegne mig viden på egen hånd. Mine øjne er virkeligt blevet åbnet, alt imens jeg har haft det super sjovt med de dejligste kreative mennesker omkring mig.

Det kan varmt anbefales!”

Lærke SchultzDesignskolen i Kolding
Mads Lyhne
“Jeg kan kun på det aller kraftigste anbefale Aarhus Designskole. Det er en enormt lærerig skole. Lærerne er yderst kompetente og de gav mig en virkelig god grundlæggende forståelse for kreativitet, arbejdsprocesser og design, og jeg kan mærke at jeg stadig drager stor nytte af den grundlæggende uddannelse man får på Arkitektur, Mode og Design, også efter jeg er startet på Aarch.”
Mads LyhneArkitektskolen i Aarhustangiblephotography

Her er de nyeste indlæg