Grafisk design & visuel kommunikation

Kurset retter sig mod dig, som vil søge ind på:
Skolen for Visuel kommunikation i Kolding, DMJX, Designskolerne i Kolding og i København og Mediegrafikeruddannelserne (læreplads i reklamebranchen).

Derudover er vi behjælpelige i forhold til afsøgning og ansøgning af uddannelser i udlandet

Undervisningen er tilrettelagt efter de faglige kriterier der stilles på de videregående grafiske uddannelser. Vi er løbende i nær kontakt med uddannelsesstederne og den grafiske branche, for hele tiden at være opdateret med, hvad der kræves. Kurset er bygget op så man i begyndelsen koncentrerer sig om at lære og mestre de forskellige tekniske/håndværksmæssige kompetencer. I sidste halvdel af kurset anvendes de indlærte teknikker i længere, mere selvstændige opgaver.

Fagindhold

Dtp: Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign.
Designtænkning og -metode, procesarbejde, ideudvikling, research og dokumentation, visuel kommunikation, markedsføring og målgruppeanalyse, layout, skitserings- og præsentationsteknikker, typorafi, komposition, farvelære, stilhistorie m.m.
Du løser designopgaver indenfor plakat, annonce, brochure, emballage, magasin, logo og illustration, strategi, koncept, kampagne og meget mere.
Det hele samles og sættes flot op i en portfoliomappe.
Hjemmearbejde forventes.

Næste kursus

Efterår 2024: 5. august – 19. december
Forår 2024: 8. januar – 21. juni 2024
Tilmelding sker efter “først til mølle” princippet.

Hvad siger kursisterne …

Thea Stevnhøj

“Jeg kan ikke med ord beskrive, hvor glad jeg er for, at jeg startede på Århus Designskole. Jeg var 22 år, forvirret og kunne ikke finde ud af, hvor jeg passede ind. Jeg havde lige fået øjnene op for den kreative verden, og det eneste, jeg vidste, var, at man gerne skulle gennemføre et forberedende kursus, før man søgte ind på de forskellige uddannelser. Så det var lidt et skud i tågen, da jeg startede.

På blot et halvt år gennemgik jeg samtlige discipliner inden for grafisk design og reklame. Jeg var overrasket over, at jeg pludselig havde lyst til at gå i skole; at det ikke føltes som arbejde, og at jeg havde blod på tanden, hver eneste gang, vi startede på et nyt projekt. Jeg lærte på rekordtid det tekniske, og jeg følte hurtigt, at jeg udviklede en solid arbejdsmetode. Da det halve år var slut, søgte jeg ind på min drømmeuddannelse, Skolen for Visuel Kommunikation, og kom ind.

Det var med tårer i øjnene, at jeg blev sendt videre i systemet, og jeg vil være mine lærere på kurset evigt taknemmelig – de hjalp mig videre i livet og ind i en karriere, som jeg elsker og har talent for. Det er på grund af Århus Designskole, at jeg tilbragte to af mit livs bedste år på Skolen for Visuel Kommunikation, og at jeg nu er i praktik på et af de bedste bureauer i Danmark inden for reklame. Det var desuden også på det halve år, at jeg mødte nogle af de mest værdifulde mennesker i mit liv i dag. Den oplevelse og de erfaringer er noget, jeg vil have med mig resten af mit liv.”

Uddannelse: Skolen for Visuel Kommunikation (3. år)
Praktiksted: Reklamebureauet &Co
Fokus og karriereønsker: Reklame og konceptudvikling

Thea Stevnhøj Grafisk design og visuel kommunikationhttp://www.theastevnhoj.com
Runi Ellingsgaard

“Da jeg startede på Århus Designskole, havde jeg ét mål. Det var at komme ind på Designskolen i Kolding. Det lykkedes. Det var helt fantastisk. Men udover at være springbrættet til, at jeg nu kan realisere min drøm blev Århus Designskole også meget andet. Århus designskole åbnede mine øjne op for hvad design er, og hvad design kan. Århus Designskole fik mig til at se verden og mine omgivelser på en helt anden måde. Jeg udviklede mig rigtig meget, på det halve år jeg havde på skolen, og det er takket være den udvikling, at jeg kom ind på min drømmeuddannelse. Det vil jeg altid være taknemmelig for.

Jeg vil anbefale Århus designskole til alle dem der godt kunne tænke sig, at snuse lidt til hvordan det er at gå på en kreativ uddannelse, og til dem der har en stor passion for det kreative felt.”

Uddannelse: Designskolen Kolding (3. År) Kommunikations Design

Runi EllingsgaardGrafisk design og visuel kommunikationRuni Guld
Henrikke Kylén Pedersen

“Min tid på Århus Designskole var bestemt en meget lærerig tid. Jeg kom direkte fra en meget kunstnerisk højskole, hvor grafisk design var noget helt andet end det jeg mødte på Århus Designskole. Jeg fik et helt nyt indblik i, hvordan verdenen ser ud for en grafisk designer. Dette indblik var for mig lidt af et chok, og jeg valgte derfor, at jeg i min fremtid ikke ville gå i retning af især reklamebranchen.

Med det sagt, så havde jeg en fantastisk tid på Aarhus Designskole. Jeg fik lært så mange grundlæggende ting, som jeg har taget med mig videre til universitet, hvor, især på min uddannelse, kreative processer er utrolig vigtige, og på skolen fik jeg min kreative proces på rygraden, hvilket har været en kæmpe hjælp for mig. Samtidig lærte jeg også rigtig meget teknisk om diverse Adobe programmer, som jeg i den grad har kunne bruge på universitet.

Jeg vil anbefale alle, der vil udforske deres kreative side at gå på Århus Designskole. Dette gældende for både dem, der vil gøre det af ren interesse, men også til dem, der gerne vil søge videre på diverse Designskoler.”

Uddannelse: 2. Semester på Digital Design – it, æstetik og interaktion Aarhus Universitet

Henrikke Kylén PedersenLinje: Grafisk design og visuel kommunikation

Her er de nyeste indlæg